17 dec

Idag tränade jag Agility, med Zilla i ett ridhus vid Arboga. Det var givande men shit vad det märks att jag inte tränat på ett tag.. Det är typ bara två veckor och jag är ändå helt slut i kroppen. Måste peppa mig själv till att träna mer. Vi körde iallafall lite inhämtningar och lite spring också, jag som själv hatar spring fick springa mest, jag sprang skitmkt. Fast jag tror inte banan var byggd för spring men jag tyckte det =P. Zilla gick bra idag, inte så stressad, men dte är väl för att jag har fått order från Hans att vara helt tyst och lugn när jag kör, det har faktiskt gett resultat och vi har helt enkelt blivit ett lugnare ekipage. Jag ritade upp banorna på ett program här på internet men på något knasvis så går det typ inte att lägga in dom här.

Jag tränade också lite kont idag med Zilla. JAg har lyckas lära henne att gräva på kommando, hon gräver då alltså vart som helst (där hon står för tillfället) och gräver när jag säger "Gräv". Jag tycker det går bra, det är bara finslipet kvar nu, sen är det ett nytt kommande in på listan.

Det är väl det jag har tränat för dagen!

Hejs!

Kommentarer
Postat av: josefine

grävande på komandando låter ju verkligen jätte bra du :), haha kankse ditt nya kontaktfält kommer säkert bli uppskattande på sommarens tävlingar när då håller kvar henne på kontaktfälten :P



Men då kommer ju hundarna efter dig bryta benen så då blir du ju av med lite konkurrans, smart! :D

2008-12-18 @ 11:08:48
URL: http://toktassarna.webb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0