Andra dagen!

Dagens hälsning: Tjobbo!
Det var en idag på hunddagiset som skulle lämna sin hund och hon sa Tjobbo när hon kom! KulKul..

Ja idag är jag faktiskt inte lika trött som jag var igår, konstigt nog för idag har jag gått längre och fler promenader. Och så har jag borstat ut pälsen på en lurvig blandis, vi höll på i 1 timme och är fortfarande inte färdiga. (när jag säger vi menar jag, mig och de andra praoeleverna, Ankan och Mathilda.) Blandsien heter Gizmo, skitful är han, har underbätt och ser mest ut som en lurvtuss. Mina första promenader på morgonen vart med Bosse, Ellen och Laia. Andra vart med Ellen, Lilla Lukas och sen gick vi ut i lekhagen med Jocke, Stora Simon och Alice. (han heter stora Simon för att det finns en liten och en stor Simon.) Asså jag gillar verkligen att vara på det här hunddagiset efter bara två dagar där, man känner alla hundar och människor nu. Vi tre praoelever har också skitkul ihop när hundarna ska vila, och när jag ändå skriver om det kan jag fråga er alla varför hundarna bara ska ligga i två timmar, man får inte gå genom korridoren eller gå in till dom alls, skittrist! Jag har fått min andra favorit, det är en Cocker som heter Ellen, underbar!

En händelse idagf var när jag och Ankan var ute och gick och så helt plötsligt börjar alla leka och springa runt i kopplen, då hade jag Laia och Ellen och Ankan hade Vincent och Alice. och sen helt plötsligt så var inte Alice i kopplet längre, hon sprang runt som en galning och vi höll på ett tag innan vi fick in henne. Tarja, en av dom som jobbar där gick en bit före, vi var skiträdda att hon skulle se oss och bli arg:S

Här kommer bilder på dom hundar jag skrivit om!
Från dagiset!Gismo!
Från hunddagiset!Bosse!
Hunddagiset!Ellen!
HunddagisetLaia!
HunddagisetLilla Lukas!
HunddagisetJocke!
HunddagisetStora Simon!
HunddagisetAlice!
HunddagisetVincent!

Det ver alla hare bra nu!




Kommentarer
Postat av: Madeleine

Haha, du tycker säkert att blandrasen Gizmo är så ful för att du är van vid en snygg Gizmo! ;P

2008-10-14 @ 21:41:19
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=madillly
Postat av: josefine

haha, typiskt madeleine :P Jag längtar oxå efter min prao :)

2008-10-15 @ 06:38:52
Postat av: LisaA

Haha klart, men han är faktiskt ruggigt ful!

2008-10-15 @ 16:49:31
Postat av: Veronica

Roligt att du har kul bruden ;D

2008-10-19 @ 11:20:17
URL: http://veron.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0